SAKARYA ARİFİYE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

MART AYI DÖGEP ETKİNLİKLERİ YAPILDI

MART AYI DÖGEP ETKİNLİKLERİ YAPILDI

ARİFİYE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2018-2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DÖGEP

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ EYLEM PLANI KAPSAMINDAKİ

MART AYI GELİŞİM ETKİNLİKLERİ İLÇEMİZ MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DİN ÖĞRETİMİ ŞUBE MÜDÜRÜ NAZMİ ERMAN BAŞKANLIĞINDA YAPILMIŞTIR.

 

Dezavantajlı ve risk altındaki öğrencilere yönelik rehberlik çalışmalarında ders öğretmeni olarak dkab öğretmenlerinin sorumlulukları ve görevleri ile ilgili toplantıArifiye İlçesi DKAB Öğretmenleri ile Arifiye İlçe Milli Eğitimin Müdürlüğünün toplantı salonunda gerçekleşti.

 

DÖGEP Mart ayı etkinliği kapsamında “Dezavantajlı ve risk altındaki öğrencilere yönelik rehberlik çalışmalarında ders öğretmeni olarak dkab öğretmenlerinin sorumlulukları ve görevleri” konusunda araştırmalar yapıldı, etkileşimli tahta kullanılarak sunum izlendi ve neticesinde aşağıdaki sorular sorularak dezavantajlı öğrencilerin kim oldukları tanıtıldı ve bunlara yönelik alınacak önlemler üzerinde konuşuldu.

Dezavantajlı ve risk altındaki çocuklar kimlerdir? Nasıl tespit edilir?

Risk altındaki çocuklar dediğimizde de en sık karşımıza çıkan 4 grup olduğu görülmektedir. Bunlar:

1. Sokak çocukları,

2. Suça itilen çocuklar,

3. Çalışan çocuklar,

4. İstismara maruz kalan çocuklar

5. Göç etmiş, mülteci çocuklar şeklinde gruplandırılabilir.

6. Bunun yanı sıra, Davranış bozukluğu, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Sendromu, Karşı olma karşıt- olma bozukluğu gibi ruhsal ve davranışsal bozukluğu olan çocuklarda bu gruba dâhil edilmektedir.

 

Bu grupları değerlendirdiğimizde ilk dikkati çeken olgu grupların birbirinden bağımsız olmadığı tam tersine iç içe geçmiş olmalarıdır. Örneğin sokak çocuklarının önemli bir kısmının suça itilen çocuklar grubuna da girdiği izlenmektedir. Sokakta yaşamanın doğal uzantısı olarak, tek başına yaşamaları mümkün olmayan bu çocukların, çetelerde yer alarak suç işleme olasılıkları artmaktadır.

Son yıllarda gelişmekte olan ülkelerde daha yoğun olmak üzere risk altındaki ya da dezavantajlı çocuklar tanımlamasına uyan çocukların sayısı artmaktadır.

Gelişimin temel kurallarından biri her çocuk yaşının gerektirdiği yaşamı yaşamalıdır. Ancak risk altındaki ya da dezavantajlı çocuklarda bunun gerçekleşmediği görülmektedir. Oyun çağındaki çocuğun oyun oynaması, okul çağındaki çocuğun okula gitmesi gerekirken bu çocukların yaşamlarını başka şekilde, gelişimlerini engelleyen boyutlarda geçirdikleri görülmektedir.

Risk altındaki çocuklarla ilgili kaynaklar incelendiğinde; çalışan çocuklar, suça itilmiş çocuklar, istismara uğramış çocuklar, sokak çocukları gibi gruplamalar yapıldığı görülmektedir. Ancak okullarda çalışan rehber öğretmenler olarak okullardaki risk altındaki ya da dezavantajlı çocukları araştırdık.

Her toplum çocuklarının güvende ve sağlıklı yetişebilmesi için uygun aile, çevre ve toplum koşullarının sağlanmasını öngörür. Ancak her toplumda bu koşulların yeterli düzeyde sağlanamadığı dezavantajlı ve risk altındaki çocuklar vardır. Bazen ailelerin çeşitli nedenlerle çocukları için uygun olanakları sağlayamaması, bazen de toplumun çocukları yetiştirmede elverişli formal ve informal kaynakları oluşturamamasından dolayı çocuklar için gerekli güvenli ortam sağlanamamaktadır. Toplum sistemi çocukların yetiştirilmesinde anne babaya yardımcı olmak, çocuklar için elverişli ortamlar oluşturmak, olumsuz koşulları ortadan kaldırmak gibi görevleri üstlenmelidir.

Okullar, çocuk ve ailesi, çocuğun içinde bulunduğu bütün çevre ile ilgili ve ilişkilidir. Bu nedenle çocukla ilgili ve ilişkili her durumun çocuğun yararına olabilmesi için çaba harcamak zorundadır. Ortak tutum ve yaklaşımların sağlanabilmesi, çocuğun gelişimine olumlu katkılar sağlayabilecek ortamların oluşturulabilmesi ve çıkacak sorunların önlenmesi ancak böyle mümkündür.


26-03-201926-03-201926-03-201926-03-201926-03-201926-03-2019

Arifbey Mah. Adnan Menderes Cad. B Blok No 5 Arifiye/SAKARYA - 0264 229 39 96

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.